Pilne! Policja apeluje do mieszkańców. Dzisiaj już kilka zgłoszeń na komendę

Pilne! Policja apeluje do mieszkańców. Dzisiaj już kilka zgłoszeń na komendę

Policja pilnie apeluje do mieszkańców Sądecczyzny. Do komendy wpływają kolejne zgłoszenia o dzisiejszych próbach oszustwa metodą na policjanta, wnuczka i pracownika banku. Ostrzeżcie swoich bliskich! 

Komisarz Justyna Basiaga, rzeczniczka Komendy Miejskiej Policji w Nowym Sączu informuje, że dzisiaj oszuści dzwonili do mieszkańców Sądecczyzny, podając się za policjanta lub pracownika banku. Wykorzystywali różne legendy: m.in., że ich pieniądze zgromadzone na koncie są zagrożone, że ich konto bankowe zostało przejęte przez przestępców, że policjanci prowadzą tajną akcję mającą na celu zatrzymanie oszustów. Wszystkie historie łączy jedno – szybkie przekazanie pieniędzy.

,,Należy pamiętać, że oszuści wciąż modyfikują i dostosowują swoje historie do danej sytuacji i tego czego dowiedzą się od osób, z którymi prowadzą rozmowę. W związku z licznymi próbami oszustw sądeccy policjanci po raz kolejny apelują o ostrożność! Gdy pojawia się jakiekolwiek podejrzenie, że to może być oszustwo, koniecznie powiadom Policję, dzwoniąc pod numer 112″ – przekazuje komisarz Justyna Basiaga.

Porady policjantów, jak nie dać się oszukać:

  • W momencie, gdy ktoś, podając się przez telefon np. za krewnego, policjanta, pracownika banku itp. będzie żądał pieniędzy, funkcjonariusze radzą, by natychmiast zakończyć taką rozmowę telefoniczną!
  • Jeżeli mamy wątpliwości lub nie wiemy, jak zareagować powiedzmy o podejrzanym telefonie komuś z bliskich (trzeba pamiętać o dokładnym odłożeniu słuchawki lub skorzystać z innego aparatu telefonicznego!). Zawsze potwierdzajmy taką „prośbę o pomoc”, kontaktując się osobiście z osobą, za którą podaje się rozmówca – wystarczy wykonać jeden telefon, aby uchronić swoje oszczędności.
  • Pamiętajmy, by pod żadnym pozorem nie przekazywać pieniędzy osobom, których nie znamy oraz nie wpuszczać ich do domu czy mieszkania. Nie podajmy również haseł i loginów do bankowości mobilnej ani nie przelewajmy pieniędzy na wskazane konto bankowe.
  • Dajmy sobie czas do namysłu. Nie działajmy w pośpiechu.

Czytaj także: Zespół Prasowy Polregio: „Jest błąd systemu. Ilość połączeń zostaje taka sama, ceny również”

Fot. arch. DTS24

Reklama